FRAKT & RETURER
FRAKT & RETURER
Returer
Vår returpolicy är 30 dagar från det att du lägger din beställning.
För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den måste också vara i originalförpackningen. För att genomföra din retur, vänligen följ stegen nedan: Skicka ett e-postmeddelande till info@oknd.se med ditt ordernummer så skickar vi dig en fraktsedel. Därefter lägger du en ny beställning med önskad produkt. Returavgift inom Sverige är 49 kr. Returavgift utanför Sverige är 150 kr. Beloppet dras av från din återbetalning.
Om du har frågor om något vänligen kontakta oss på info@oknd.se.
Frakt
Vi använder Postenord och beräknad leveranstid är 5-7 dagar inom Sverige från det att din beställning har lämnat vårt lager. För beställningar utanför Sverige vill vi att du är medveten om att det kan ta längre tid än 7-10 dagar för din beställning att ankomma. Detta beror på att paketet byter fraktbolag beroende på vilket land du bor i, vilket tillför extra tid.
Ta alltid med giltig legitimation när du hämtar ditt paket hos din Postnord-agent. För alla beställningar som skickas utanför EU ansvarar köparen för importklarering, tullavgifter, administrativa kostnader och eventuella andra kostnader vid import samt transport till slutdestinationen.
Reklamationer
Om du har en reklamation angående en produkt du har köpt från ökänd.se råder vi dig att följa dessa steg:
- Om du köpte produkten via vår webbplats (ökänd.se), skicka ett e-postmeddelande med följande information till info@oknd.se: Ordernummer och problemet/reklamationen.
- Om du inte köpte den från oss utan från en av våra återförsäljare råder vi dig att kontakta återförsäljaren först. Alla våra återförsäljare hanterar sina egna reklamationer.
Återbetalningar
När din retur har mottagits och inspekterats kommer vi att skicka ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har mottagit din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag av din återbetalning.
Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas, och en kreditering kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller ursprunglig betalningsmetod, inom 1-10 arbetsdagar.
Försenade eller saknade återbetalningar
Om du inte har fått en återbetalning ännu, kontrollera ditt bankkonto igen först.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt bokförs. Kontakta därefter din bank. Det finns ofta viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs. Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på info@oknd.se.